Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.7/36/2013

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταβολή της αμοιβής της για την κατάρτιση της α΄ φάσης του επιχειρησιακού προγράμματος (...)Όπως, όμως, προκύπτει από το από 7.9.2011 (ΑΔΑ:45ΨΟΩΚ9-ΑΙΨ) προαναφερθέν συμφωνητικό ανάθεσης συμβουλευτικών υπηρεσιών και ιδίως από το φυσικό και το παραδοτέο αντικείμενο της καταρτισθείσας σύμβασης (στρατηγικός σχεδιασμός του Δήμου για την τριετία 2011-2014 καθώς και επιχειρησιακός και οικονομικός προγραμματισμός), τα οποία αποτελούν τη βασική δομή των επιχειρησιακών προγραμμάτων σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 18183/2007, πρόκειται κατ’ ουσίαν για την εξ ολοκλήρου εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος, κατ’ απόρριψη του αντίθετου ισχυρισμού του Δήμου ...., η οποία ανατίθεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, κατά τα προεκτεθέντα στη δεύτερη σκέψη της παρούσας, αποκλειστικά στη διεπιστημονική ομάδα έργου (βλ. συγκρότηση αυτής με την 250/29.8.2011 απόφαση του Δημάρχου ....) και όχι σε εξωτερικούς συμβούλους ως εν προκειμένω. Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και για το λόγο αυτό το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.7/43/2013

Αμοιβή Αναπτυξιακής εταιρείας για την κατάρτιση επιχειρησιακού προγράμματος. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι με τους προβαλλόμενους λόγους ανάκλησης δεν αναιρείται η διαπίστωση που περιέχεται στην προσβαλλόμενη πράξη ότι σύμφωνα με τη σύμβαση και το παράρτημά της, όπου εξειδικεύονται οι συμβατικές υποχρεώσεις των μερών, οι παρεχόμενες από την εταιρεία υπηρεσίες περιέχουν, εκτός από υποστηρικτικές, συμβουλευτικές και υπηρεσίες σχεδιασμού, τη «σύνταξη του οριστικού επιχειρησιακού προγράμματος, αξιοποιώντας και συνθέτοντας τις προτάσεις των υπηρεσιών (…)» (σελ. 10 της προσβαλλόμενης) και ότι το παραδοτέο της σύμβασης συνίσταται στο στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου, για την α΄ φάση και στον επιχειρησιακό και οικονομικό προγραμματισμό για τη β΄ φάση, τα οποία αποτελούν τη βασική δομή των επιχειρησιακών προγραμμάτων, υπηρεσίες οι οποίες δεν ανατέθηκαν νομίμως.....Περαιτέρω, ο λόγος ανάκλησης ότι η 264/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε κατά τον έλεγχο νομιμότητας από τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, είναι απορριπτέος ως αλυσιτελής, διότι ο έλεγχος αυτός δε δεσμεύει το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την άσκηση του προληπτικού ελέγχου νομιμότητας των δαπανών (..) Τέλος, και ο ισχυρισμός ότι συνέτρεξε συγγνωστή πλάνη λόγω του δυσερμήνευτου των διατάξεων που διέπουν την ελεγχόμενη δαπάνη, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, διότι με σαφήνεια από τις διατάξεις αυτές ορίζονται οι υπηρεσίες που επιτρέπεται να ανατίθενται σε τρίτους στο πλαίσιο εκπόνησης επιχειρησιακών προγραμμάτων....Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εξεταζόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί και η προσβαλλόμενη πράξη δεν πρέπει να ανακληθεί...(Δεν ανακαλεί την ΕλΣυν.Κλ.7/36/2013 πράξη του  Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου δαπανών  στο VII Τμήμα)


Ε-152/2024

Έγκριση του Απαιτούμενου Εσόδου για το έτος 2025 για την Υπηρεσία Μεταφοράς και τη Βασική Υπηρεσία Εγκατάστασης ΥΦΑ, καθώς και Αναπροσαρμογή του Τιμολογίου Χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για το έτος 2025


ΕλΣυνΚλ.Τμ.7/112/2018

Παροχή συμβουλευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών:Με δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, δεδομένου ότι οι ανωτέρω υπηρεσίες υπάγονται στα συνήθη καθήκοντα του προσωπικού του Δήμου .. Ο ισχυρισμός του Δήμου ότι για την ορθή διεκπεραίωση  των ανατεθεισών υπηρεσιών απαιτούνται ειδικές γνώσεις και εμπειρία δασολόγου, τον οποίο ο Δήμος δεν διαθέτει, απορρίπτεται ως αβάσιμος, διότι, αφενός  η σύνταξη σχεδίου διαχείρισης του δημοτικού κήπου πραγματοποιείται, σύμφωνα με το άρθρο 4 της Υ.Α. 133384/6587/2015, είτε από δασολόγο είτε από γεωπόνο, τον οποίο ο Δήμος διαθέτει, ενώ δεν αποδεικνύεται ότι η διαχείριση των βοσκοτόπων απαιτεί τις εξειδικευμένες γνώσεις δασολόγου. Αντιθέτως, από τα εκτιθέμενα στην προηγούμενη σκέψη παραδοτέα προκύπτει ότι η έρευνα του αναδόχου αφορούσε στην ανάγνωση του νομικού καθεστώτος και στη σχετική με αρμόδιες υπηρεσίες επικοινωνία, ώστε ο Δήμος να ενημερωθεί για το τι πρέπει να κάνει διαδικαστικά προκειμένου οι βοσκότοποί του να συμπεριληφθούν στα Διαχειριστικά Σχέδια Βοσκοτόπων της Π.Β.Α., καθώς  και για την κατανομή των βοσκήσιμων εκτάσεων και την είσπραξη των μισθωμάτων περιόδων 2015 έως και 2017.Αφορούσε, δηλαδή, σε βασική διοικητική δραστηριότητα του Δήμου για την εκπλήρωση των σκοπών  του,  για την οποία δεν απαιτούνται οι εξειδικευμένες στην ανάπτυξη, προστασία  και καλύτερη εκμετάλλευση των δασών, δασικών εκτάσεων και εν γένει  του φυσικού περιβάλλοντος γνώσεις ενός δασολόγου. (...)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το 23, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν/Τμ7/219/2010

Όσον αφορά δε στις συμβουλευτικές υπηρεσίες υποστήριξης του Δήμου στο πλαίσιο κατάρτισης του Προγράμματος, ο νομοθέτης προέβλεψε με ειδικές διατάξεις, αποβλέποντας στην ενεργό συμμετοχή των Δήμων στη διαδικασία αυτή, την εξαιρετική δυνατότητα ανάθεσης αποκλειστικά και μόνο των υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης του Ο.Τ.Α. σε εξωτερικούς συμβούλους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, η οποία παρέχεται στις δημοτικές αρχές, αφού πρώτα εξαντλήσουν τα ίδια μέσα για την εκ των έσω εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος με τη συγκρότηση διεπιστημονικής ομάδας έργου που θα βρίσκεται σε συνεργασία με τα όργανα της διοίκησης και τις υπηρεσίες προγραμματισμού, με τη συμμετοχή και των ειδικών συμβούλων και συνεργατών του Δήμου. Εκ τούτων παρέπεται ότι δε δύναται νομίμως να ανατεθεί η σύνταξη και κατάρτιση του επιχειρησιακού προγράμματος σε φορείς, πλην αυτών που ρητώς προβλέπονται στις ανωτέρω διατάξεις, οι οποίες αποσκοπούν στην ανάπτυξη στο εσωτερικό των Δήμων ενός μηχανισμού που θα είναι αυτάρκης και έτσι θα υλοποιείται (το επιχειρησιακό πρόγραμμα) σε όλες του τις φάσεις προεχόντως από το ανθρώπινο δυναμικό τους (πρβλ. Πράξεις VII Τμήμ. 52/2010, 307, 98/2009 κ.ά.).


ΕλΣυν.τμ.7/116/2012

Καταβολή ποσού 45.000 ευρώ στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία «Αναπτυξιακή .....» ως αμοιβή της για την κατάρτιση του επιχειρησιακού προγράμματος 2011 – 2014 του ως άνω Δήμου(...) Ο ισχυρισμός του Δήμου .....-....., ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του δεν διέθεταν το κατάλληλο προσωπικό αλυσιτελώς προβάλλεται, καθόσον και αληθής υποτιθέμενος,  ο ως άνω Δήμος μπορούσε ως μικρός πληθυσμιακά Δήμος, που στερούνταν της αναγκαίας υλικοτεχνικής υποδομής, να καταθέσει επιχειρησιακό πρόγραμμα απλοποιημένης μορφής. Όσον αφορά δε την επικαλούμενη ως νομική βάση της απευθείας ανάθεσης διάταξη του άρθρου 268 του Δ.Κ.Κ.,  αυτή αφορά άλλες ειδικές περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών συναφών με το αντικείμενο της δραστηριότητας αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας, για τις οποίες δεν υπάρχει ειδική ρύθμιση, όπως εν προκειμένω στα πλαίσια κατάρτισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δήμου. Τέλος, ο λόγος διαφωνίας, σύμφωνα με τον οποίο η απόφαση δέσμευσης της οικείας πίστωσης εις βάρος του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2011, εκδόθηκε  σε χρόνο μεταγενέστερο της απόφασης με την οποία εγκρίθηκε η δαπάνη (29.8.2011) και υπογράφηκε η οικεία σύμβαση, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, καθόσον ναι μεν το στάδιο της δημοσιονομικής ανάληψης της δαπάνης προηγείται εκείνου της διοικητικής ανάληψης, πλην όμως εν προκειμένω η  ως άνω απόφαση δέσμευσης πίστωσης  έχει ήδη με την 6/2012 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής ανατραπεί ως μη εκτελεσθείσα και  στα πλαίσια εφαρμογής του άρθρου 4 παρ. 5 του π.δ/τος 113/2010 έχει εκδοθεί νέα απόφαση δημοσιονομικής ανάληψης.


ΕλΣυν/Κλ.7/4/2012

Εκτέλεση των εργασιών ενημέρωσης υγιεινής και ιατρικής πρόληψης σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι εμπίπτει στις αρμοδιότητες των Δήμων και η διοργάνωση εκδηλώσεων με σκοπό την ενημέρωση του κοινού (μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των γονέων τους) για θέματα προληπτικής ιατρικής (πρόληψη παιδικής παχυσαρκίας), απορριπτομένου ως αβασίμου του αντίθετου λόγου διαφωνίας της Επιτρόπου


ΠΔ 774/1980

Περί κωδικοποιήσεως εις ενιαίον κείμενον των περί Ελεγκτικού Συνεδρίου ισχυουσών διατάξεων υπό τον τίτλον "Οργανισμός Ελεγκτικού Συνεδρίου 

Ν.4129/2013 - ΦΕΚ: 52/Α/2013 -Κύρωση του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο ,άρθρο 2ο: Με την επιφύλαξη των οριζομένων στο άρθρο 109, από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργείται το π.δ. 774/1980 (Α΄ 189), καθώς και κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη αντίθετου περιεχομένου.


Π.Δ. 410/1995

Κωδικοποίηση σε ενιαίο κείμενο νόμου, με τίτλο "Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας" των ισχυουσών διατάξεων του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα όπως τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν

Ν. 3463/2006, ΦΕΚ-114 Α’,άρθρο δεύτερο:   Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, σύμφωνα με το άρθρο τέταρτο και με την επιφύλαξη των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 273, καθώς και των ειδικών ρυθμί­σεων του παρόντος, καταργείται το π.δ. 410/1995 (ΦΕΚ 231 Α΄), καθώς και κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη αντίθετου περιεχομένου


ΕΣ/Κλ.Τμ.7/359/2016

Kαταβολή αμοιβής  έναντι παροχής υπηρεσιών «Επιστημονικού Συμβούλου Υποστήριξης Δήμου ..... κατά την κατάρτιση του οριστικού Επιχειρησιακού Προγράμματος 2016 – 2019».(...)Με τις ανωτέρω διατάξεις θεσπίσθηκε η υποχρέωση εκπόνησης επιχειρησιακών προγραμμάτων από τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού στο πλαίσιο της διαδικασίας εκσυγχρονισμού της οργάνωσης και λειτουργίας τους, με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μόνιμων δομών προγραμματισμού, υλοποίησης και παρακολούθησης των αποτελεσμάτων δράσης τους. (...) Συνεπώς, προκύπτει ότι η φερόμενη ως δικαιούχος εταιρεία είχε, κατ’ ουσίαν, υποκαταστήσει τους αρμόδιους δημοτικούς φορείς και ομάδες εργασίας στην εκτέλεση των αρμοδιοτήτων τους σχετικά με την προετοιμασία, το σχεδιασμό και την εκπόνηση του επιχειρησιακού προγράμματος στο σύνολό του, παρά τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα με το έγγραφο επανυποβολής. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί. 


ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.7/62/2019

Ανάθεση υπηρεσιών συμβούλου: ..Με δεδομένα αυτά οι ανατεθείσες με την από 1.8.2018 σύμβαση υπηρεσίες δεν συμπίπτουν με τις προηγουμένως ανατεθείσες στον ίδιο ανάδοχο, με την από 2.11.2017 σύμβαση. Ωστόσο, η ελεγχόμενη ανάθεση είναι μη νόμιμη, καθόσον οι υπηρεσίες που ανατέθηκαν με την από 1.8.2018 σύμβαση ανήκουν στις αρμοδιότητες του Διευθυντή και στα καθήκοντα του υπηρετούντος προσωπικού στο Γραφείο εκτέλεσης έργων, στην Τεχνική Υπηρεσία και στη Διοικητική και Οικονομική Υπηρεσία. Εντούτοις, λαμβανομένου υπόψη ότι η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο πλαίσιο της από 2.11.2017 σύμβασης είχε ανατεθεί κατά το προηγούμενο έτος στο φερόμενο ως δικαιούχο με την αιτιολογία της έλλειψης προσωπικού και η εντελλόμενη δαπάνη θεωρήθηκε, τα όργανα της ... δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των προαναφερθεισών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στην ελεγχόμενη ανάθεση.Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη αλλά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.