Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Φ.454/10/208326/Σ.2219/2019

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 11/2014, Φ.400/454/380172/Σ.932/2014
ΦΕΚ: 1360/Β/19.04.2019

Τροποποίηση Πινάκων και Παραρτημάτων του π.δ. 11/2014 «Κρίση Σωματικής Ικανότητας των στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονται στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και του στρατιωτικού προσωπικού γενικά» (A΄ 17).

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Π.Δ.102/2018

Τροποποίηση του προεδρικού διατάγματος 11/2014 «Κρίση Σωματικής ικανότητας των στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονται στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και του στρατιωτικού προσωπικού γενικά» (Α' 17). 


ΠΔ 11/2014

Κρίση Σωματικής Ικανότητας των στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονται στις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς και του στρατιωτικού προσωπικού γενικά.

Βλέπε Φ.400/454/380172/Σ.932/2014 - ΦΕΚ: 3513/Β/2014 -Τροποποίηση Πινάκων και Παραρτημάτων Π.Δ. 11/2014.

και Φ.454/10/208326/Σ.2219/2019- ΦΕΚ: 1360/Β/2019 -


ΝΣΚ/193/2017

Δυνατότητα διορισμού στρατιωτικού ως μέλους επί θητεία στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) με πλήρη αποδέσμευσή του από την άσκηση των καθηκόντων στις Ένοπλες Δυνάμεις.Κατάσταση : Αποδεκτή.Ο στρατιωτικός δεν μπορεί να υπαχθεί στις ρυθμίσεις των διατάξεων του άρθρου 348 του ν. 4412/2016 και να διοριστεί ως μέλος επί θητεία της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφύγων (ΑΕΠΠ), αποδεσμευόμενος πλήρως, κατά τη διάρκεια της θητείας του, από την άσκηση των καθηκόντων του στις Ένοπλες Δυνάμεις. Ενόψει της απαντήσεως αυτής, παρέλκει η απάντηση στο δεύτερο ερώτημα (πλειοψ.).


Φ.400/454/380172/Σ.932/2014

Τροποποίηση Πινάκων και Παραρτημάτων Π.Δ. 11/2014.

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/173/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, καθόσον η επίμαχη προϋπηρεσία του φερόμενου ως δικαιούχου υπαλλήλου παρασχέθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις, η δε δυνατότητα αναγνώρισης αυτής, για τη μισθολογική του εξέλιξη, καταργήθηκε, κατά τα προεκτεθέντα στη σκέψη ΙΙ. Β. της παρούσας, υπό την ισχύ των διατάξεων των άρθρων 7 και 11 του ν.4354/2015. Ο προβαλλόμενος, εξάλλου, με το έγγραφο επανυποβολής ισχυρισμός περί παραβίασης της αρχής της ισότητας, υπό την έννοια ότι εφόσον οι στρατιωτικοί υπάλληλοι δύνανται να αναγνωρίσουν την προϋπηρεσία που παρείχαν σε δημόσιους φορείς, θα έπρεπε αντιστοίχως οι πολιτικοί υπάλληλοι να δύνανται να αναγνωρίσουν την προϋπηρεσία που παρείχαν στις Ένοπλες Δυνάμεις, τυγχάνει απορριπτέος, διότι οι ως άνω κατηγορίες υπαλλήλων τελούν υπό διαφορετικές συνθήκες, δεδομένου ότι υπάγονται σε διαφορετικό μισθολογικό καθεστώς. Κατά τη μειοψηφούσα όμως γνώμη του Προέδρου του Κλιμακίου, η πενταετής υπηρεσία του φερόμενου ως δικαιούχου του επίμαχου χρηματικού εντάλματος στον Ελληνικό Στρατό νομίμως συνυπολογίσθηκε για την κατάταξή του στα μισθολογικά κλιμάκια του ν. 4354/2015.        


ΙΚΑ/Ε41/37/2013

ΘΕΜΑ : «Γνωστοποίηση της με αριθ. 2306/13 Κ.Υ.Α. Υπουργών Οικονομικών – Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΦΕΚ 40/τ.Β΄/14- 01-2013) σχετικά με παράταση προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών της παρ. 3 του άρθρου 24 του Ν. 4014/2011 (Α΄ 209)» περί αυθαιρέτων κατασκευών και εγκαταστάσεως χρήσεων. Σχετ: Τα Γενικά Έγγραφα Ε41/401/17-10-2011, Ε41/432/18-11-20211, Ε41/167/23-04-2012 , Ε41/312/24-09-2012 και Ε41/336/18-10-2012.

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/103/2018

Αναγνώριση  υπηρεσίας οπλίτη σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 4354/2015.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, δεδομένου ότι εφαρμοστέο καθεστώς, ως προς την πρόβλεψη των κατηγοριών προϋπηρεσιών υπαλλήλων που εξαιρούνται από τη δυνατότητα αναγνώρισης αυτών, αποτελεί το ισχύον κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης του ενδιαφερόμενου υπαλλήλου, εν προκειμένω του φερόμενου ως δικαιούχου υπαλλήλου του  ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος (26.8.2016), ήτοι οι διατάξεις του Κεφαλαίου Ζ΄ του Μέρους Β΄ του ν. 3205/2003, σύμφωνα με τις οποίες σε ειδικό μισθολογικό καθεστώς υπάγονταν μόνο τα μόνιμα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και όχι οι οπλίτες βραχείας ανακατάταξης (μέχρι τριών ετών), η προϋπηρεσία αυτού δεν παρεσχέθη σε φορέα που εξαιρείται του πεδίου εφαρμογής του άρθρου 11 παρ.4α του ν. 4354/2015, απορριπτομένου, κατ’ αρχήν, του λόγου διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου. Ωστόσο, κατά την κρίση του Κλιμακίου, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, έστω και με άλλη αιτιολογία συναφή με τον λόγο διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου, διότι η επίμαχη προϋπηρεσία του φερόμενου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος παρεσχέθη στις Ένοπλες Δυνάμεις, ενώ η δυνατότητα αναγνώρισης αυτής, για τη μισθολογική του εξέλιξη καταργήθηκε, κατά τα προεκτεθέντα στη σκέψη ΙΙ .Β. της παρούσας, υπό την ισχύ των επίμαχων διατάξεων των άρθρων  7 και 11 του ν.4354/2015 -ανεξαρτήτως της δυνατότητας υπολογισμού της για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος αυτού- απορριπτομένων ως αβάσιμων των ισχυρισμών του Δήμου..Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΣΤΕ/2976/2006

Σύνθετη διοικητική ενέργεια- αίτηση ακυρώσεως:.Επειδή, όπως έγινε δεκτό ανωτέρω, η σύνθετη διοικητική ενέργεια του κατ’ αρθρ. 17 ν. 2190/1994 διαγωνισμού, ολοκληρώνεται με την πράξη του Α.Σ.Ε.Π. περί κυρώσεως των οριστικών πινάκων επιτυχίας και διοριστέων, η οποία και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μετά την έκδοση της τελευταίας αυτής πράξεως όλες οι προηγούμενες πράξεις, όπως είναι οι αποφάσεις του ΑΣΕΠ επί υποβληθεισών ενστάσεων, ενσωματώνονται στην τελευταία και χάνουν τον εκτελεστό τους χαρακτήρα. Κατόπιν αυτών, η κρινόμενη αίτηση ακυρώσεως πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη καθ’ ο μέρος στρέφεται κατά της υπ’ αριθμ. 1723/8.8.2002 αποφάσεως του ΑΣΕΠ, διότι η πράξη αυτή έχει χάσει την εκτελεστότητα της ενσωματωθείσα στην 1812/28.8.2002 πράξη του Α.Σ.Ε.Π. περί κυρώσεως των οριστικών πινάκων διοριστέων. Περαιτέρω, καθ’ ο μέρος στρέφεται κατά της ως άνω θεωρηθείσας ως συμπροσβαλλόμενης υπ’ αριθμ. 1812/28.8.2002 αποφάσεως του ΑΣΕΠ, η κρινόμενη αίτηση ασκείται εκπροθέσμως, διότι όπως συνάγεται από τις διατάξεις του αρθρ. 46 παρ. 1 του π.δ. 18/1989 (Α 8), η εξηκονθήμερη προθεσμία ασκήσεως της αιτήσεως ακυρώσεως για τους τρίτους υποψηφίους σε διαγωνισμό για την πλήρωση θέσης, δηλαδή για όλους τους άλλους πλήν εκείνων στους οποίους αναφέρεται η βάσει διατάξεως νόμου δημοσιευόμενη πράξη κυρώσεως των πινάκων διοριστέων, αρχίζει από την επομένη της δημοσιεύσεως της εν λόγω πράξης, εφόσον δεν προβλέπεται από το νόμο κοινοποίηση της πράξης αυτής στους τρίτους υποψηφίους, (βλ. ΣτΕ 2484/2006, πρβλ, ΣτΕ 467/2003). Εν προκειμένω, η ανωτέρω υπ’ αριθμ. 1812/28.8.2002 απόφαση περί κυρώσεως των οριστικών πινάκων διοριστεών δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 4.9.2002 (ΦΕΚ 248/4.9.2002 ΠΡΤΜ), κατά τα οριζόμενα στο αρθρ. 17 παρ. 11 του ν. 2190/1994, ενώ η κρινόμενη αίτηση ακυρώσεως ασκήθηκε στις 18.12.2002, δηλαδή μετά την πάροδο εξήντα (60) ημερών από τη δημοσίευση της πιο πάνω αποφάσεως. Κατόπιν αυτών, η υπό κρίση αίτηση είναι απορριπτέα. Κατά την γνώμη όμως της Παρέδρου Μ. Παπαδοπούλου, ενόψει της προεκτεθείσας πλοκής πρέπει να θεωρηθεί ότι η προθεσμία προσβολής της ως άνω 1812/28/8/2002 αποφάσεως περί κυρώσεως των οριστικών πινάκων διοριστέων άρχισε να τρέχει από το χρόνο ικανοποιήσεως στον αιτούντα η πλήρους γνώσεως απ’ αυτόν της προηγηθείσας υπ’ αριθ. 1723/8.8.2002 αποφάσεως του ΑΣΕΠ με την οποία απορρίφθηκε η ένσταση του, αφού από το χρόνο αυτό έλαβε γνώση της αιτιολογίας της απορρίψεως της ενστάσεως του και μπορούσε να διατυπώσει σχετικούς λόγους ακυρώσεως. Συνεπώς, κατά τη γνώμη αυτή, η υπό κρίση αίτηση ασκείται εμπροθέσμως κατά της πιο πάνω 1812/28/8/2002 αποφάσεως, δεδομένου ότι δεν προκύπτει από στα στοιχεία του φακέλου κοινοποίηση η πλήρης γνώση της ανωτέρω (1723/8.8.2002) προηγηθείσας αποφάσεως σε χρόνο απέχοντα πλέον των 60 ημερών από την άσκηση της αιτήσεως ακυρώσεως.


ΕΣ/ΤΜ.6/406/2017

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ:Αίτηση ανάκλησης της 257/2016 Πράξης του ΣT΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω,  το Τμήμα κρίνει ότι νομίμως κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην αιτούσα. Και τούτο διότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου ...... πριν την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού στην αιτούσα, κατ΄ ενάσκηση της διακριτικής της ευχέρειας, συνεκτίμησε όλα τα πρόσφορα στοιχεία που είχε στη διάθεσή της. Ειδικότερα, η αναθέτουσα αρχή συνεκτιμώντας τις αντιρρήσεις που προέβαλε η αιτούσα με τις ενστάσεις και τα υπομνήματά της σχετικά με τον ενδεδειγμένο τρόπο σύγκρισης των τιμών για την ανάδειξη της πλέον συμφέρουσας προσφοράς (σύγκριση των τιμών των προσφερόμενων ειδών με βάση τα είδη και τις τιμές που αναφέρονται στον Π.Κ.Ε.Α. που επισυνάπτεται στη διακήρυξη), προέβη συνδυαστικά στην αξιολόγηση της προσφοράς της αιτούσας βάσει τόσο των τιμών που δόθηκαν κατά την διεξαχθείσα από την επιτροπή αξιολόγησης έρευνα αγοράς από άλλους εμπόρους ανταλλακτικών, για όσα είδη τούτο κατέστη εφικτό, όσο και των καταρτισθέντων από την Επιτροπή Αξιολόγησης συγκριτικών πινάκων με τις τιμές που δόθηκαν στο διαγωνισμό του αμέσως προηγούμενου έτους για τα ίδια οχήματα, αλλά και του βαθμού απόκλισης αυτών με τις τιμές που προσέφερε η αιτούσα κατά την ελεγχόμενη διαδικασία για τα ανταλλακτικά που αναφέρονται ενδεικτικώς στον Π.Κ.Ε.Α. της διακήρυξης. Η δε 1177/5.8.2016 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, στο προοίμιο της οποίας αποτυπώνεται η κατά τα ανωτέρω αξιολόγηση και στάθμιση όλων των ως άνω πρόσφορων στοιχείων, που  κατά την κρίση της αποτέλεσαν ασφαλή βάση αναφοράς για τη θεμελίωση του συμφέροντος χαρακτήρα της μοναδικής προσφοράς της αιτούσας, παρέσχε εν προκειμένω, κατά την κρίση του Τμήματος, επαρκή αιτιολόγηση του συμφέροντος χαρακτήρα της προσφοράς της αιτούσας εταιρείας για τα είδη των κατηγοριών 10,11, 42 και 44, για τις οποίες ζητείται ανάκληση της προσβαλλόμενης πράξης, λαμβανομένου μάλιστα υπόψη του μεγάλου αριθμού των οχημάτων του Δήμου, της πληθώρας των ζητούμενων ανταλλακτικών και της πολυπλοκότητας της αναζήτησης του ενδεδειγμένου για κάθε συγκεκριμένο όχημα ανταλλακτικού, η τιμή του οποίου ποικίλει από όχημα σε όχημα ανάλογα με τον αριθμό πλαισίου του. Ωστόσο, σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν (σκέψη ΙΙ) το Τμήμα άγεται στην κρίση, ότι η παραπάνω απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής παραμένει μη νόμιμη, κατά το μέρος που δεν έλαβε υπόψη της προς το συμφέρον του Δήμου τις πρόσθετες εκπτώσεις που προσέφερε μεταγενέστερα εκουσίως η αιτούσα και τις οποίες δεν ανακάλεσε μέχρι τον χρόνο της κατακύρωσης, όπως ορθώς έκρινε και το Κλιμάκιο, και τούτο ανεξαρτήτως του εάν η προσφορά της αιτούσας ήταν ή όχι εξαρχής συμφέρουσα, δηλ. με βάση τις αρχικώς προσφερθείσες εκπτώσεις. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το από 18.7.2016 υπόμνημά της προς την Οικονομική Επιτροπή, η αιτούσα για τις κατηγορίες ειδών 10,42 και 44 - πλην της κατηγορίας 11 που δεν δόθηκε καμία πρόσθετη έκπτωση - για τις οποίες ζητείται η ανάκληση της προσβαλλόμενης πράξης, προσέφερε για μεν τα είδη της κατηγορίας 10, πρόσθετη έκπτωση 0,3%, η οποία διαμορφώνει τη συνολική έκπτωση σε ποσοστό 17% και όχι 16,7%, όπως μη νομίμως αναγράφεται στην 1177/5.8.2016 κατακυρωτική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, για δε τα είδη της κατηγορίας 42 και 44, πρόσθετη έκπτωση 3%, η οποία διαμορφώνει τη συνολική έκπτωση για κάθε μία κατηγορία σε ποσοστό 7,6 % και όχι 4,6%, όπως μη νομίμως αναγράφεται στην ανωτέρω απόφαση. Πλην όμως, κατά την κρίση του Τμήματος, η παραπάνω πλημμέλεια δύναται να αρθεί, εφόσον η αναθέτουσα αρχή επαναλάβει την ελεγχόμενη διαδικασία από το στάδιο της κατακύρωσης ενσωματώνοντας στο κατακυρωθέν αποτέλεσμα και τις ανωτέρω πρόσθετες εκπτώσεις επί τω τέλει όπως κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου με την αιτούσα και για τις κατηγορίες αυτές (10,42,44). Τέλος, ο προβαλλόμενος με την υπό κρίση αίτηση λόγος, ότι εσφαλμένα ματαιώθηκε ο διαγωνισμός με την ανωτέρω απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ...... ως προς την κατηγορία 46 της προμήθειας με την αιτιολογία ότι η προσφορά της αιτούσας δεν ήταν συμφέρουσα, δεν αποτελεί λόγο που πλήττει την κρίση του Κλιμακίου, αφού το τελευταίο δεν αποφάνθηκε με σχετικό διατακτικό για τη συγκεκριμένη κατηγορία, δοθέντος του ότι δεν έγινε σχετική κατακύρωση, αλλά αυτή της Οικονομικής Επιτροπής, που στην προκειμένη διαδικασία εκφεύγει του ελέγχου του Τμήματος. Συνεπώς, στο μέτρο που με τον συγκεκριμένο λόγο δεν προσάπτεται κάποιο νομικό ή πραγματικό ελάττωμα στην προσβαλλόμενη πράξη, αυτός παρίσταται απορριπτέος ως απαράδεκτος.(...)Ανακαλεί εν μέρει την 257/2016 πράξη του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τα ειδικότερα εκτιθέμενα στο σκεπτικό της παρούσας.