Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/3723/221/2023

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: ΥΠΕΚΑ/169810/2013
ΦΕΚ: 288/Β/24.01.2023

Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. 169810/6.8.2013 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 11ης ομάδας “Μεταφορά Ενέργειας, Καυσίμων και Χημικών Ουσιών”, α/α 11: “Μεμονωμένα κέντρα υπερυψηλής τάσης και μεμονωμένοι υποσταθμοί επί της επιφάνειας του εδάφους (συμπεριλαμβάνονται και οι επεκτάσεις σε υφιστάμενους υποσταθμούς) με τάση λειτουργίας από 50 έως και 150 kV” του παραρτήματος ΧΙ της Υ.Α. 1958/2012 (Β’ 21), όπως εκάστοτε ισχύει» (Β’ 1999).

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΥΠΕΚΑ/169810/2013

Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 11ης ομάδας «Μεταφορά Ενέργειας, Καυσίμων και Χημικών Ουσιών», α/α 11: «Μεμονωμένα κέντρα υπερυψηλής τάσης και μεμονωμένοι υποσταθμοί επί της επιφάνειας του εδάφους (συμπεριλαμβάνονται και οι επεκτάσεις σε υφιστάμενους υποσταθμούς) με τάση λειτουργίας από 50 έως και 150 kV» του παραρτήματος ΧΙ της Υ.Α. 1958/2012 (Β΄ 21), όπως εκάστοτε ισχύει.

ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/3723/221/2023- ΦΕΚ: 288/Β/2023 -Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. 169810/6.8.2013 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις για έργα και δραστηριότητες της κατηγορίας Β της 11ης ομάδας “Μεταφορά Ενέργειας, Καυσίμων και Χημικών Ουσιών”, α/α 11: “Μεμονωμένα κέντρα υπερυψηλής τάσης και μεμονωμένοι υποσταθμοί επί της επιφάνειας του εδάφους (συμπεριλαμβάνονται και οι επεκτάσεις σε υφιστάμενους υποσταθμούς) με τάση λειτουργίας από 50 έως και 150 kV” του παραρτήματος ΧΙ της Υ.Α. 1958/2012 (Β’ 21), όπως εκάστοτε ισχύει» (Β’ 1999).(...) Άρθρο 1 Καταργείται η περ. 2 της γενικής δέσμευσης Ι.3 του Παραρτήματος Ε της υπό στοιχεία οικ. 169810/6.8.2013 (Β’ 1999) υπουργικής απόφασης

 


ΥΠΕΚΑ/3791/2013

Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) για έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που κατατάσσονται στην Β Κατηγορία της 10ης Ομάδας «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας» του Παραρτήματος Χ της υπ’ αριθμ. 1958/2012 (Β΄ 21) υπουργικής απόφασης, με α/α 1, 2, 8 και 9

ΕΣ/ΚΛ.Ε/121/2015

Έργο...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα ήδη έγιναν δεκτά στη ΙΙ σκέψη, η επιχειρούμενη με το ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης ανάθεση στον ανάδοχο του αρχικού έργου της μετατροπής των προβλεφθέντων στη διακήρυξη και την αρχική σύμβαση δεκατριών (13) GIS Α/Δ 170 kV τριπολικής λειτουργίας στους οποίους συνδέονται αυτεπαγωγές 16 και 25 ΜVAr/150 kV στους 4 Υ/Σ των ... σε GIS Α/Δ 170 kV μονοπολικής ελεγχόμενης ζεύξης/απόζευξης μέσω καταλλήλων Η/Ν συγχρονισμού, έναντι τιμήματος 657.995 ευρώ επιπλέον του τιμήματος της αρχικής σύμβασης, είναι μη νόμιμη, καθόσον η ανάθεση αυτή συνιστά ουσιώδη και ανεπίτρεπτη κατά το δίκαιο της Ένωσης τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, δεδομένου ότι με αυτή προστίθεται στο αρχικό συμβατικό αντικείμενο επιπλέον αντικείμενο που δεν είχε προβλεφθεί στο διενεργηθέντα διαγωνισμό και την αρχική σύμβαση και μεταβάλλεται η οικονομική ισορροπία της σύμβασης υπέρ του επιλεγέντος μειοδότη κατά τρόπο μη προβλεπόμενο στις διατάξεις της αρχικής σύμβασης. Σε κάθε δε περίπτωση, για την ανάθεση αυτή δεν δύναται να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα η προβλεπόμενη από τις διατάξεις των άρθρων 25 και 36 της αρχικής σύμβασης δυνατότητα του … να δίνει στον ανάδοχο εντολή να μεταβάλει το χαρακτήρα ή την ποιότητα ή το είδος οποιασδήποτε εργασίας ή τμήματος του έργου, καθόσον, στην προκειμένη περίπτωση, η μετατροπή των προβλεπόμενων από την αρχική σύμβαση δεκατριών (13) GIS Α/Δ 170 kV τριπολικής λειτουργίας σε GIS Α/Δ 170 kV μονοπολικής ελεγχόμενης ζεύξης/απόζευξης προέκυψε από την υπόδειξη της ΔΣΣΜ του …, κατά την εκτέλεση του έργου, για εγκατάσταση στους Υ/Σ των Κυκλάδων και γενικότερα στο Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ), GIS αεροδιακοπτών, στους οποίους συνδέονται αυτεπαγωγές μεγάλης ισχύος (> 10 MVAr), μονοπολικής ελεγχόμενης ζεύξης και όχι τριπολικής λειτουργίας, όπως προβλεπόταν και στην αρχική σύμβαση, κατά διαφοροποίηση δηλαδή από το γενικότερο σχεδιασμό που ίσχυε μέχρι τότε για τις αυτεπαγωγές. Η υπόδειξη δε αυτή βασίσθηκε στη διαπίστωση προβλημάτων κατά την ηλέκτριση, μεταξύ άλλων, αυτεπαγωγών υψηλής τάσης, σε διάφορα σημεία του Συστήματος, ήδη από το έτος 2012, ήτοι πριν τη δημοπράτηση του αρχικού έργου. Ως εκ τούτου, η επιλογή της ως άνω νέας τεχνικής λύσης και συνακόλουθα η επιχειρούμενη με την ελεγχόμενη σύμβαση μεταβολή στο τεχνικό αντικείμενο του έργου δεν οφείλονται, όπως απαιτούν οι ως άνω διατάξεις, σε επιγενόμενη της δημοπράτησης του αρχικού έργου κατεπείγουσα ανάγκη, οφειλόµενη σε απρόβλεπτα γεγονότα, πράγμα, εξάλλου, που δεν επικαλείται ούτε η αναθέτουσα αρχή, αλλά αποσκοπούν στην βελτίωση του έργου – και μάλιστα σε πιθανή βελτίωση αυτού, αφού όπως αναφέρεται στην 74/19.1.2015 εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του …, η αναγκαιότητα της υιοθέτησης της μονοπολικής ζεύξης στις ως άνω αυτεπαγωγές δεν μπορεί να αποδειχθεί θεωρητικά αλλά στηρίχθηκε μόνο στις γενόμενες σε χρόνο κατά πολύ προγενέστερο της δημοπράτησης του έργου ως άνω διαπιστώσεις σε ήδη υπάρχοντα έργα, σε κάθε δε περίπτωση, έπρεπε να είχε ενταχθεί στο αντικείμενο του έργου κατά τη φάση της εν λόγω δημοπράτησης. Τέλος, οι εργασίες της ελεγχόμενης σύμβασης δεν αποτελούν ούτε κατά την έννοια των άρθρων 25 παρ. 3 στοιχείο στ΄ του π.δ. 59/2007, 4 παρ. 2 στοιχείο στ΄ του Κ.Σ.Σ. και 25 παρ. 1 εδ. δ΄ της σύμβασης «συμπληρωματικές εργασίες που δεν περιλαμβάνονται στην αρχική σύμβαση», διότι, όπως προαναφέρθηκε, η αναγκαιότητα εκτέλεσής τους δεν οφείλεται σε επιγενόμενο της δημοπράτησης απρόβλεπτο γεγονός που προέκυψε κατά την εκτέλεση της σύμβασης.


ΕΣ/ΤΜ.6/737/2019

Υπογραφή σχεδίου προγραμματικής σύμβασης:..ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 222/2019 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στη σκέψη ΙΙ της παρούσας το Τμήμα κρίνει ότι:Α. Όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση, η ελεγχόμενη σύμβαση μεταξύ του Δήμου ... και της εταιρείας «...» αποτελεί γνήσια προγραμματική σύμβαση, η νομιμότητα σύναψης της οποίας εδράζεται στη νεότερη του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, ειδική διάταξη του άρθρου 76 του ν. 4483/2017, με την οποία παρέχεται η δυνατότητα, μεταξύ άλλων, στους Δήμους να συνάπτουν προγραμματικές συμβάσεις με τον ..., με σκοπό την απομάκρυνση πυλώνων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης από κατοικημένες περιοχές, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, όπως συμβαίνει εν προκειμένω. Συνεπώς, εσφαλμένως κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση πρόκειται για μη νόμιμη απευθείας ανάθεση από το Δήμο ... στην «...» της εκτέλεσης του σχετικού έργου.Β. Επιπλέον, η ελεγχόμενη προγραμματική σύμβαση έχει το ελάχιστο αναγκαίο περιεχόμενο του άρθρου 100 παρ. 2 του ν. 3852/2010, δεδομένου ότι με την κρινόμενη αίτηση προσκομίστηκαν επιπλέον: α) ανάλυση προϋπολογισμού του έργου, β) αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της σύμβασης και γ) το 9245/16.4.2019 έγγραφο του Δήμου ..., το οποίο περιλαμβάνει το άρθρο 9Α με τίτλο «Συγκρότηση, αρμοδιότητες και λειτουργία της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης», στο οποίο ορίζονται αναλυτικά το όργανο παρακολούθησης της εφαρμογής της προγραμματικής σύμβασης, καθώς οι αρμοδιότητές του και το οποίο θα πρέπει να προστεθεί στην ελεγχόμενη προγραμματική σύμβαση.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη και να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο νομιμότητας σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου ... και της εταιρείας «...», για την εκτέλεση του έργου «Κατασκευή παραλλαγών των εναέριων διασυνδετικών γραμμών μεταφοράς (Γ.Μ.) 400 KV ...».